Facebook


Thursday, May 26, 2016

Pre order iHerb dibuka!

Risiko memang risiko. Tapi rasa sayang pulak nak tutup ambil pre order dari iHerb. Dah beberapa kali decide dan announce  kat Instagram, nak tutup pre order. Tapi end up, bukak balik. Tapi setelah saya kaji beberapa kemungkinan, saya bukak semua pre order tapi dengan beberapa syarat.

  1. Sy tak ambil pre order produk suplemen aka makanan tambahan. Contoh yg paling HOT dipasaran, siap ada yang repack balik dan letak label yang sama; Now Foods, C-1000 (vitamin C). Contoh lain sama la, suplemen tablet, cecair etc. Mungkin buat permulaan saya tolak order suplemen tablet ni je la dulu.
  2. Untuk 1 produk hanya boleh order dalam kuantiti 4 atau kurang. Means, kalau ada nak beli Thayers Toner Rose. Sy hanya boleh order 4 botol sahaja. Kalau customer A nak 2 botol, customer B nak 1, customer C nak 1, customer D nak 1. Sy hanya boleh order untuk customer A, B dan C sahaja. Customer D saya akan order untuk pre order Batch seterusnya.
Syarat-syarat di atas adalah salah satu cara untuk elak dari barang tak lepas masuk oleh K*****. Alhamdulillah, dari 3 pre order yang saya buat setelah berhenti lama dulu, semuanya selamat sampai.

Oh ye. Sy juga bajetkan pre order hanya untuk pembelian barang kurang dari RM500 sahaja, Kalau lebih, saya masukkan next order. Ni untuk memastikan tak kena tax. Harga yang saya bagi memang cukup untuk upah saya termasuk packaging. Takut kalau kena tax, sy terpaksa cas customer lebih lagi.

Ok, kalau nak tahu update, boleh follow Instagram baru sy khas untuk Pre order iHerb : @whatever.ville

Sy masih guna nama lama supaya customer lama senang nak cari.

Untuk latest pre order (Batch 32) saya fokus untuk ambil order carrier oil dan essential oil. Boleh jenguk Instagram saya sebab dalam masa yg sama, saya share info mengenai minyak-minyak ni.

Ok. Jangan lupa follow ya!


No comments:

Post a Comment

Thanks for your Comments!